SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) arama motorlarının arama sonuçları sayfasında görünürlüğü ve tıklanma oranını arttırmak için yapılan çalışmalarının toplamıdır.
İyi bir Google SEO çalışmasının kesin bir tanımı yoktur.
Bunun nedeni ise başta Google olmak üzere arama motorlarının sürekli olarak kendilerini güncellemeleri ve geliştirmeleridir.
Ancak yine de SEO çalışmalarını belli başlı iş kollarına ayırmak mümkündür. Bunlar kısaca şu şekildedir:
SEO Neden Gereklidir ? SEO'nun neden önemli olduğunu daha iyi anlatabilmek için küçük bir örnek vermek yeterli olacaktır.
Farz edin ki tüm dünyada iş yeri kiraları, giderleriniz her şeyiniz aynı ve kazanacağınız para tamamen iş yerinize gelen müşteri sayısı ile doğru orantıda artmakta.
Böyle bir durumda iş yerinizin İstiklal Caddesi gibi çok işlek bir cadde üzerinde mi olmasını istersiniz yoksa evinize yakın bir ara sokakta mı?
Arama motorlarının ilk sayfaları Dijital Dünya'nın İstiklal Cadde'leridir.
Daha fazla müşteri ile etkileşime geçmek, marka bilinirliliğinizi arttırmak, ürün ya da hizmetlerinizi satmak için arama motorlarının ilk sıralarında yer almanız hayati önem taşır ve bu da kesinlikle iyi bir SEO çalışması ile mümkündür.
SEO paket fiyatları neye göre belirlenir? SEO fiyatlarını belirleyebilmek için bir ön analiz süreci gerekmektedir.
Bu aşamada sitenin son 2 yıla ait trafik değerleri, trafiğinin kanallara göre dağılımı, rekabetteki konumu, trafik aldığı ve düşüş yaşadığı kelimeler, Google parametrelerine uyumluluk seviyesi, içeriklerin kalitesi ile özgünlük durumu, bazı zorunlu sayfaların varlığı (hakkımızda sayfası, gizlilik politikaları, kullanım şartları, geri ödeme ve uzak mesafe satış sözleşmeleri vb.) ve domain otoritesi incelenir.
Bu analiz rapor haline getirilerek müşteri ile paylaşılır. Sonrasında maliyet değerlendirmesi yapılarak teklif sürecine geçilir.
Site içi SEO, teknik SEO nedir? Sitenin temelini oluşturan bileşenlerin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını analiz etmek ve iyileştirmek, site içeriğini oluşturan içeriğin ne kadar SEO dostu olduğu ve anahtar kelimelerin yoğunluk oranı site içi seo çalışmalarının temelini oluşturur.
Bu süreçte öncelikle sitenin teknik incelemeleri yapıldıktan sonra web sitesinin performansı ve teknik kısımları iyileştirilir.
Bu analizler sonrasında arama motorları tarafından sitenizin nasıl göründüğü , mobil görünümünde yer alan hatalar, var ise AMP sayfaların hangi sayfalarda kullanılacağı ya da AMP sorunları ve hataların tespiti yapılarak web sitelerinin teknik ekipleriyle paylaşılır. Canonical etiketlerinin optimizasyonu yapılır.
Yapılan bu çalışmalar sonrası web siteleri Google tarafından indekslenmeye, ilgili kullanıcılara çok daha kolay ulaşmaya ve aramalarda daha fazla görünüm almaya başlar.
Site Dışı Seo Nedir, Backlink Edinme Çalışmaları Nasıl Yapılır? Web sitesinin kaliteli ve güvenilir kaynaklar tarafından önerilmesi, yani o sitenin güvenilir ve kaliteli olduğuna dair imaj oluşturulması amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar site dışı SEO çalışmalarını oluşturur.
Google nezdinde, bir web sitesi, gerçekten güvenilir kaynaklardan link alıyorsa (yani referans ediliyorsa) o web sitesi de kalitelidir ve kullanıcılara gösterilmesi için uygundur.
Bu mantıkla yola çıktığımızda bir esnaftan hizmet almaya karar aşamasında iken referansına güvendiğiniz birinden yorum almak istemenizi örnek verebiliriz.
Başka sitelerden linkler almak (backlink) web sitemizin otoritesini arttırmada ve referal trafik oluşturmada oldukça etkili yollardır.
Backlink edindirme çalışmalarımızı yönetirken her zaman sayfa ve domain otoritesi yüksek yerlerden backlink edinmeye özen gösteriyoruz.
Bu tarz sayfaların tespiti için genellikle Ahrefs, SEMrush, MozBar, SEOmonitor gibi SEO araçlarının profesyonel sürümlerini kullanıyoruz.
SEO için en önemli kriterler nelerdir?
SEO sıralamasını etkileyen yaklaşık 200 önemli faktör vardır! Bunlardan en önemlilerini söyle sıralayabiliriz :
Nasıl Backlink Edinmenizi Sağlıyoruz ve Ne Gibi Faydalar Ediniyorsunuz?
Ortada su götürmez bir gerçek var ki mutlaka ama mutlaka Backlink edinmelisiniz! Peki herhangi bir black hat SEO (siyah şapka SEO) tekniğine başvurmadan sağlıklı backlinkler nasıl elde edebilirsiniz. Sizlere aşağıda yer alan backlink edinme teknikleri ile backlink kazanımı sağlıyoruz.
Bizimle Ne Kadar Süre Çalışmanız Gerekiyor?
Minimum 4 ay bizimle çalışmalısınız! 4 aydan daha kısa süre yapılan çalışmalar kalıcı olmamakla birlikte tam etkili yükselişler elde edilememektedir.
Bunun yanı sıra ilk 30 günde %15 büyüme sağlamaktayız. İkinci aydan itibaren HER AY web sitenizde ortalama yüzde 60 büyüme sağlayabiliriz.
Ancak unutmamalısınız ki hiç kimse Google ya da bir diğer arama motorunda ilk sıraları vaadedemez.
Google Önermeleri İle Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Bulun
Google Anahtar Kelime Planlayıcı ya da kwfinder, semrush, ahrefs gibi araçları kullanarak uzun kuyruklu anahtar kelimeler buluyoruz.
Kısa kuyruklu anahtar kelimelerin anlamları ve rakabetçi sayısı çok fazladır. Bunun yerine uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile hedef kitleye daha kolay erişir iken aynı zamanda sesli aramalar için optimizasyon çalışmasını da gerçekleştirmiş oluruz.
Rakiplerinizi analiz ediyor ve bir adım önüne geçiyoruz Anahtar kelimelerinizde sizi geride bırakan rakiplerinizi ve içeriklerini analiz ederek, daha kaliteli içerikler oluşturuyor ve onları biz geride bırakıyoruz.
Google Search Console Kullanarak Yeni Anahtar Kelimeler Keşfediyoruz ! Google Search Console, Google Trends gibi araçları kullanarak anahtar kelimeler buluyor ve Ahrefs, Semrush, MozBar gibi ücretli SEO araçları ile anahtar kelime zorluğu az ama dönüşüm oranı yüksek kelimeler buluyoruz.
Hakkımızda
Bizimle iletişime geçin merak ettiklerinizi cevaplayalım.
Destek Hattımız +90(532)433.88.23